Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Otwieramy stoisko manicure – od czego zacząć?
Bardzo często osoby marzące o posiadaniu własnego salonu kosmetycznego rozpoczynają od zorganizowania stoiska manicure. Jest to mały, ale istotny krok w kierunku rozwoju marki
Baza pod makijaż - czy warto ją stosować?
Makijaż jest ważny
Dla wielu kobiet makijaż jest ważną częścią codzienności, niezbędnym elementem przy okazji ważnej uroczystości, sposobem na dodanie sobie pewności siebie.
Przeciwwskazania. Makijaż permanentny - skutki uboczne i przeciwwskazania. Skutki uboczne makijażu permanentnego brwi
Choć makijaż permanentny jest zabiegiem stosunkowo bezpiecznym, istnieją pewnie przeciwwskazania do
Cholesterol, wpływ na zdrowie i jego znaczenie dla organizmu.
Cholesterol jest substancją tłuszczową niezbędną do budowy wielu komórek w naszym organizmie. Jego dwa podstawowe źródła w organizmie to wątroba, w której
Jak wyposażyć domową siłownię?
Nie jedna osoba z pewnością zastanawiała się nad tym, aby we własnych czterech kątach wygospodarować przestrzeń na urządzenie niewielkiej siłowni. Jest to bardzo praktyczna sprawa - bez
Zadbaj o nawilżenie skóry.
Nawilżanie skóry jest niezwykle ważne, zarówno dla wyglądu skóry, jak i dla jej zdrowia oraz wydłużenia okresu młodości skóry. Wiele osób uważa nawilżanie skóry za ważny element codziennej pielęgnacji.
Jak
Makijaż permanentny Kielce. Makijaż permanentny brwi - pierwsze efekty. Jak rozjaśnić makijaż permanentny brwi?
Makijaż permanentny to sposób na piękne, gęste i ciemne brwi. Pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu każdego

Posted by on mar 30, 2020 in Zdrowie |

Cholesterol, wpływ na zdrowie i jego znaczenie dla organizmu.

Cholesterol, wpływ na zdrowie i jego znaczenie dla organizmu.

Cholesterol jest substancją tłuszczową niezbędną do budowy wielu komórek w naszym organizmie. Jego dwa podstawowe źródła w organizmie to wątroba, w której jest produkowany oraz żywność pochodzenia zwierzęcego.

 

Cholesterol przemieszcza się po naszym ciele, ulegając w wątrobie kolejnym przemianom, w postaci cząstek zbudowanych z tłuszczy i białek. Te cząstki dzielą się na dwa zasadnicze rodzaje: LDL “zły” cholesterol, który powstaje w wątrobie i w większości składa się z cholesterolu i trójglicerydów, jest to cząsteczka o niskiej gęstości białka. Wysokie stężenie LDL we krwi jest przyczyną powstawania miażdżycy naczyń krwionośnych i w konsekwencji powstawania chorób serca. Transportowany przez nie cholesterol odkłada się w żyłach i w tętnicach. HDL jest potocznie nazywany “dobrym” cholesterolem, wynika to z ochronnego działania HDL na ściany naczyń krwionośnych. HDL Jest cząsteczką o wysokiej gęstości białka oraz mniejszej niż w LDL zawartości cholesterolu i trójglicerydów.

 

Cząsteczka HDL dociera do poszczególnych komórek organizmu i odbiera z nich nadmiar cholesterolu pozostawiony przez lipoproteiny LDL. Następnie transportuje go s powrotem do wątroby, gdzie ulega dalszym przemianom. Cholesterol służy także do produkcji niektórych hormonów, np. kortyzolu, który zwiększa stężenie glukozy we krwi w sytuacjach stresowych. Jest również niezbędny do syntezy witaminy D w organizmie. Spożywając zbyt dużą ilość nasyconych kwasów tłuszczowych organizm jest stymulowany do produkcji cholesterolu. Wtedy nadmiar cholesterolu przedostaje się do krwioobiegu i odkłada w ścianach tętnic, co prowadzi do miażdżycy. Nasycone kwasy tłuszczowe znajdują się w żywności pochodzenia zwierzęcego, przede wszystkim w tłustym mięsie, maśle, jajach, serach, mleku, wysokotłuszczowych produktach oraz wyrobach cukierniczych.

 

Regularne spożycie błonnika pokarmowego, warzyw surowych oraz pieczywa razowego jest częścią codziennej, zdrowej diety pomagającej kontrolować nadmiar cholesterolu LDL w organizmie. Dodatkowo wysiłek fizyczny wspomaga nasza odporność, wzmacnia mięśnie, podnosi wytrzymałość fizyczną i psychiczną a przede wszystkim redukuje stężenie “złego” cholesterolu. Aktywność fizyczna stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej oraz pracę wątroby odpowiedzialnej za przetwarzanie cholesterolu. U osób regularnie uprawiających sport zwiększa sie we krwi stężenie “dobrego” cholesterolu HDL. Nawet lekkie ćwiczenia wzmocnią organizm a najlepsze rezultaty osiąga się, uprawiając sporty wytrzymałościowe: jazda na rowerze, pływanie czy bieganie.