Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Jak zniwelować bóle menstruacyjne?
Część kobiet cierpi na silne bóle menstruacyjne, które nie są związane z żadnym stanem chorobowym.
Ból brzucha, spowodowany miesiączką, może być bardzo mocny i rozpierający. Do tego
Przenośne usg - rewolucja na rynku sprzętu medycznego?
W naszym kraju coraz popularniejsze stają się wizyty domowe lekarzy. Jakość takich wizyt z każdym rokiem rośnie. Jeszcze jakiś czas temu, można było liczyć na to,
Zabiegi kosmetyczne na odmłodzenie
Młodość to stan, który każdy chciałby zachować jak najdłużej. Pragnienie to tyczy się zarówno kobiet jak i mężczyzn, chociaż do niedawna jeszcze sądzono że to płeć piękna bardziej przywiązana
Skręcenie kostki - jak wrócić do formy?
Każdy sportowiec, który regularnie trenuje z dużą intensywnością narażony jest na urazy mięśni i stawów, które z czasem mogą przerodzić się w bolesne i długotrwałe kontuzje. Warto
Domowa pomoc medyczna
Wizyty domowe, zarówno te lekarskie jak i pielęgniarskie stają się coraz bardziej popularne. Dzięki profesjonalnej obsłudze medycznej znacznie poprawia się komfort życia pacjentów, którzy ze względu
Zabawy ruchowe z dzieckiem
W obliczu zamkniętych przedszkoli i szkół na rodzicach spada cały ciężar zapewnienia dzieciom opieki, edukacji i niezbędnego dla zdrowia ruchu. Zatem zabawy ruchowe z dzieckiem, które przebywa
Srebro w soli
Biżuteria. To właśnie ona najczęściej sprawia, że my, kobiety, błyszczymy na salonach, na spotkaniach, w klubach, w pracy, czy podczas rodzinnych spotkań. Ostatnio na takie właśnie okazje modnym dodatkiem

Posted by on listopad 2, 2018 in Zdrowie |

Wzmocnij Odporność

Wzmocnij Odporność

Metody wzmacniania organizmu przed, w trakcie, po infekcji. Kiedy spada odporność ?

Bohaterem drugiego planu w walce z infekcjami jest niedoceniany pod tym względem przewód pokarmowy. Jest największym organem immunologicznym naszego organizmu. Przewód pokarmowy jest magazynem największej ilości komórek aktywnych immunologicznie. Wynika to z faktu, iż przewód pokarmowy jest szczególnie narażony na czynniki pokarmowe oraz mikrobiologiczne.
Oprócz pełnienia roli tarczy przed szkodliwymi zarazkami, jest to przede wszystkim podstawowa droga, którą dostarczamy substancje pokarmowe, wzmacniające nasz organizm oraz związki mobilizujące nasz układ odpornościowy.

 
Główną regułą w kwestii podnoszenia naturalnej odporności, która powinna być już przestrzegana od najmłodszych lat, są regularne posiłki. Według zasad optymalnego odżywiania, powinno się spożywać kilka niezbyt obfitych posiłków, a każdy z nich powinien być spożywany z dodatkiem świeżych warzyw lub owoców. Nieregularne, ale za to zbyt obfite posiłki maja negatywny wpływ na działanie układu odpornościowego. Dodatkowo należy wiedzieć, iż posiłki powinny być różnorodne, aby dostarczały wszystkich potrzebnych składników odżywczych, witamin oraz mikroelementów.

 
Składnikiem diety, który może znacząco wspomóc nasz układ odpornościowy to niewątpliwie czosnek. Zawiera takie witaminy jak: C, PP, B1, B2, B3, prowitaminę A, a także sole mineralne następujących pierwiastków: wapń, potas, magnez oraz mikroelementy: żelazo, miedź, nikiel, kobalt, german, chrom, selen. Spożywanie potraw zawierających czosnek może pomóc zapobiegać chorobom wirusowym, grzybiczym oraz bakteryjnym.
Kolejnym składnik, który powinien być uwzględniony w naszej codziennej diecie to kwasy tłuszczowe omega-3, które zawarte są przede wszystkim w tłustych rybach. Wraz z olejem lnianym mobilizują nasz organizm do produkcji leukocytów, wspomagając działanie układu odpornościowego.
Dbając o naszą odporność, powinniśmy z diecie ograniczyć spożywanie przede wszystkim: margaryny oraz tłuszczy zwierzęcych, produktów mocno przetworzonych, białego pieczywa oraz alkoholu i kofeiny.
źródła: