Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Cholesterol, wpływ na zdrowie i jego znaczenie dla organizmu.
Cholesterol jest substancją tłuszczową niezbędną do budowy wielu komórek w naszym organizmie. Jego dwa podstawowe źródła w organizmie to wątroba, w której
Naturalne kosmetyki w procesach leczniczych skóry
Każdy z nas chce wyglądać pięknie i świeżo każdego dnia i o każdej porze. W dzisiejszych czasach mamy na rynku dostęp do bogatej oferty produktów i kosmetyków, które ułatwiają
Niechciane pamiątki
Blizny powstałe w wyniku zabiegów lub urazów ma chyba każdy z nas – jedni mniejsze, inni większe i bardziej widoczne. W zależności od miejsca, w którym się znajdują, mogą być niewidoczne i nie istotne
Jak odpowiednio zadbać o dłonie?
Każda kobieta, bez względu na wiek, pragnie czuć się atrakcyjna. Z tego powodu dbamy o odpowiedni ubiór oraz makijaż. Jednym z elementów wyglądu, który często przykuwa uwagę innych, są
W jaki sposób efektywnie schudnąć?
Okres świąt i nowego roku to czas, w którym wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób zmienić własne życie. Jedni chcą być bardziej otwarci na nowe doświadczenia i innych ludzi,
Herbata ziołowa
Herbata zielona polecana jest bardzo często jako element diety. Zarówno tej mięsnej, jak i rybnej. Dlaczego? Dlatego, że zielona herbata ma wybitne właściwości oczyszczające i może poprawić dość znacznie
Silna odporność organizmu
Skoro nie możemy wykształcić trwałej odporności na zarazki wywołujące przeziębienie i grypę, trzeba skoncentrować się na tym, by maksymalnie wzmocnić nieswoiste reakcje układu odpornościowego.

 

Wówczas

Posted by on Kwi 30, 2018 in Zdrowie |

Pełnowartościowa dieta.

Pełnowartościowa dieta.

Zbilansowana dieta

Większość z nas słysząc hasło zbilansowana dieta myśli sobie o tym, że zawiera ona odpowiednią ilość mięsa, warzyw oraz innych składników, które możemy otrzymać w sklepach spożywczych. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że zbilansowana dieta to taka, która dostarcza nam odpowiednie ilości wszystkich miko i makroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Mowa tu o takich składnikach jak białka, węglowodany oraz tłuszcze, ale również witaminy, które odgrywają ważną rolę w różnych szlakach metabolicznych. Niektóre z nich musimy dostarczać w idealnych wartościach, ponieważ zarówno ich niedobór, jak i nadmiar może mieć zły wpływ na nasz stan. Niektóre tak jak witamina b1 nadmiar nie ma udowodnionego negatywnego działania na nasz organizm, jednak już jej niedobór może wpłynąć na nasze funkcjonowanie szczególnie na nasze psychiczne samopoczucie

Jak tworzyć odpowiednią dietę

Aby mieć pewność, że dostarczamy naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników musimy zadbać o to, aby nasza dieta była urozmaicona i zawierała produkty z różnych grup. Warto zatem pamiętać o zaplanowaniu w swoim jadłospisie odpowiedniej ilości warzyw oraz mięsa, ponieważ są one ważnym źródłem większości mikroelementów. Dodatkowo powinniśmy wybierać zdrowe przekąski takie jak orzechy, ponieważ one również pozwalają nam zwiększyć ilość mikroelementów dostarczanych do naszego organizmu wraz z naszą dietą. Najważniejsze jest jednak zachować we wszystkim umiar.