Pages Menu
 

Categories Menu
Przygotowania do ślubu – fryzura Panny Młodej
Czas przed ślubem to kilka miesięcy gorących, nerwowych i stresujących wydarzeń, szczególnie dla Panny Młodej. Aby ten jedyny, wyjątkowy dzień był możliwie najmniej stresujący,
Na czym polega dieta Dukana?
O diecie Dukana zrobiło się głośno już kilka lat temu, głównie za sprawą wielu gwiazd Hollywood, które zachwalały efekty tego sposobu żywienia. Dziś jednak dieta ta ma tyle samo zwolenników,
Co robić by żyć zdrowo?
Z roku na rok coraz bardziej rośnie świadomość zdrowego trybu życia - i to co ciekawe, zarówno wśród osób młodych jak i tych nieco starszych. Duży udział w tym mają kampanie promocyjne rozpowszechniane
Wzmocnij Odporność
Metody wzmacniania organizmu przed, w trakcie, po infekcji. Kiedy spada odporność ?

Bohaterem drugiego planu w walce z infekcjami jest niedoceniany pod tym względem przewód pokarmowy. Jest największym
Golenie zarostu- pierwsze kroki
Pierwsze golenie to stresujące i ważne wydarzenie w życiu każdego nastolatka. Moment ten jest często wyczekiwany, bo oznacza wejście w nowy etap dojrzałości- stawanie się mężczyzną. Niesie
Jak zrobić swój własny balsam do ciała?
Moda na domowy wyrób kosmetyków kwitnie! Coraz częściej w sieci promowane są warsztaty, podczas których można nauczyć się wykonywać domowe kosmetyki. Wykonanie mydła, szamponu czy
Szybkie życie w stolicy nie zawsze wychodzi na dobre
Tempo życia w dzisiejszych czasach sięga prędkości światła. Warszawa jest chyba mistrzem Polski w przyspieszaniu tempa życia mieszkańców. Gonią nas terminy, zobowiązania,

Posted by on kwi 30, 2018 in Zdrowie |

Pełnowartościowa dieta.

Pełnowartościowa dieta.

Zbilansowana dieta

Większość z nas słysząc hasło zbilansowana dieta myśli sobie o tym, że zawiera ona odpowiednią ilość mięsa, warzyw oraz innych składników, które możemy otrzymać w sklepach spożywczych. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że zbilansowana dieta to taka, która dostarcza nam odpowiednie ilości wszystkich miko i makroelementów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Mowa tu o takich składnikach jak białka, węglowodany oraz tłuszcze, ale również witaminy, które odgrywają ważną rolę w różnych szlakach metabolicznych. Niektóre z nich musimy dostarczać w idealnych wartościach, ponieważ zarówno ich niedobór, jak i nadmiar może mieć zły wpływ na nasz stan. Niektóre tak jak witamina b1 nadmiar nie ma udowodnionego negatywnego działania na nasz organizm, jednak już jej niedobór może wpłynąć na nasze funkcjonowanie szczególnie na nasze psychiczne samopoczucie

Jak tworzyć odpowiednią dietę

Aby mieć pewność, że dostarczamy naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników musimy zadbać o to, aby nasza dieta była urozmaicona i zawierała produkty z różnych grup. Warto zatem pamiętać o zaplanowaniu w swoim jadłospisie odpowiedniej ilości warzyw oraz mięsa, ponieważ są one ważnym źródłem większości mikroelementów. Dodatkowo powinniśmy wybierać zdrowe przekąski takie jak orzechy, ponieważ one również pozwalają nam zwiększyć ilość mikroelementów dostarczanych do naszego organizmu wraz z naszą dietą. Najważniejsze jest jednak zachować we wszystkim umiar.