Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Makijaż permanentny brwi co to jest? O czym musimy pamiętać? Makijaż permanentny wskazania i przeciwwskazania
Makijaż permanentny brwi to jeden z najczęściej wykonywanych zabiegów w salonach kosmetycznych. Wykwalifikowana
Po jakim czasie korekta makijażu permanentnego? Makijaż permanentny ust - o czym warto pamiętać? Ile trwa makijaż permanentny ust?
Makijaż permanentny ust to sposób na optyczne powiększenie i podkreślenie warg. Jego największą
Sucha skóra.
Skóra szybciej traci wilgoć, dlatego u progu wiosny często jest przesuszona i ściągnięta. Ten problem mogą mieć nawet kobiety o cerze tłustej. Jeśli masz z natury suchą skórę, sięgnij po krem odżywczy. W
Skóra naczynkowa – kiedy na twarzy pojawiają się czerwone pajączki
Skóra naczynkowa jest delikatna, często się zaognia, łatwo ją podrażnić i niestety bywa, że zdobią ją niechciane czerwone pajączki. Takie pęknięte naczynka
Szybkie życie w stolicy nie zawsze wychodzi na dobre
Tempo życia w dzisiejszych czasach sięga prędkości światła. Warszawa jest chyba mistrzem Polski w przyspieszaniu tempa życia mieszkańców. Gonią nas terminy, zobowiązania,
Zadbaj o nawilżenie skóry.
Nawilżanie skóry jest niezwykle ważne, zarówno dla wyglądu skóry, jak i dla jej zdrowia oraz wydłużenia okresu młodości skóry. Wiele osób uważa nawilżanie skóry za ważny element codziennej pielęgnacji.
Jak
W jaki sposób efektywnie schudnąć?
Okres świąt i nowego roku to czas, w którym wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób zmienić własne życie. Jedni chcą być bardziej otwarci na nowe doświadczenia i innych ludzi,

Posted by on Mar 30, 2020 in Zdrowie |

Cholesterol, wpływ na zdrowie i jego znaczenie dla organizmu.

Cholesterol, wpływ na zdrowie i jego znaczenie dla organizmu.

Cholesterol jest substancją tłuszczową niezbędną do budowy wielu komórek w naszym organizmie. Jego dwa podstawowe źródła w organizmie to wątroba, w której jest produkowany oraz żywność pochodzenia zwierzęcego.

 

Cholesterol przemieszcza się po naszym ciele, ulegając w wątrobie kolejnym przemianom, w postaci cząstek zbudowanych z tłuszczy i białek. Te cząstki dzielą się na dwa zasadnicze rodzaje: LDL “zły” cholesterol, który powstaje w wątrobie i w większości składa się z cholesterolu i trójglicerydów, jest to cząsteczka o niskiej gęstości białka. Wysokie stężenie LDL we krwi jest przyczyną powstawania miażdżycy naczyń krwionośnych i w konsekwencji powstawania chorób serca. Transportowany przez nie cholesterol odkłada się w żyłach i w tętnicach. HDL jest potocznie nazywany “dobrym” cholesterolem, wynika to z ochronnego działania HDL na ściany naczyń krwionośnych. HDL Jest cząsteczką o wysokiej gęstości białka oraz mniejszej niż w LDL zawartości cholesterolu i trójglicerydów.

 

Cząsteczka HDL dociera do poszczególnych komórek organizmu i odbiera z nich nadmiar cholesterolu pozostawiony przez lipoproteiny LDL. Następnie transportuje go s powrotem do wątroby, gdzie ulega dalszym przemianom. Cholesterol służy także do produkcji niektórych hormonów, np. kortyzolu, który zwiększa stężenie glukozy we krwi w sytuacjach stresowych. Jest również niezbędny do syntezy witaminy D w organizmie. Spożywając zbyt dużą ilość nasyconych kwasów tłuszczowych organizm jest stymulowany do produkcji cholesterolu. Wtedy nadmiar cholesterolu przedostaje się do krwioobiegu i odkłada w ścianach tętnic, co prowadzi do miażdżycy. Nasycone kwasy tłuszczowe znajdują się w żywności pochodzenia zwierzęcego, przede wszystkim w tłustym mięsie, maśle, jajach, serach, mleku, wysokotłuszczowych produktach oraz wyrobach cukierniczych.

 

Regularne spożycie błonnika pokarmowego, warzyw surowych oraz pieczywa razowego jest częścią codziennej, zdrowej diety pomagającej kontrolować nadmiar cholesterolu LDL w organizmie. Dodatkowo wysiłek fizyczny wspomaga nasza odporność, wzmacnia mięśnie, podnosi wytrzymałość fizyczną i psychiczną a przede wszystkim redukuje stężenie “złego” cholesterolu. Aktywność fizyczna stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej oraz pracę wątroby odpowiedzialnej za przetwarzanie cholesterolu. U osób regularnie uprawiających sport zwiększa sie we krwi stężenie “dobrego” cholesterolu HDL. Nawet lekkie ćwiczenia wzmocnią organizm a najlepsze rezultaty osiąga się, uprawiając sporty wytrzymałościowe: jazda na rowerze, pływanie czy bieganie.