Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Zabiegi kosmetyczne na odmłodzenie
Młodość to stan, który każdy chciałby zachować jak najdłużej. Pragnienie to tyczy się zarówno kobiet jak i mężczyzn, chociaż do niedawna jeszcze sądzono że to płeć piękna bardziej przywiązana
Dieta ketogeniczna jest wymagająca? Nie mniej niż inne!
Może się wydawać, że to dieta idealna - zakłada przecież spożywaniu tłuszczy, które, jak wiemy, są nośnikami smaku, a smak... to coś, co lubią wszyscy.

 
W
Przebarwienia i znamiona skórne - jak się ich pozbyć? Kremy na przebarwienia, laserowe usuwanie przebarwień Bielsko Biała
Przebarwienia skórne zasadniczo można podzielić na dwie grupy - pierwotne oraz wtórne. Przebarwienia
Zakupy przez internet - jak wybrać najlepszy sklep
Współcześnie zakupy przez internet stają się nie tylko wygodnym rozwiązaniem, ale również standardem. Zanim jednak klikniemy zapłać i złożymy zamówienia, warto zastanowić
Zaburzenie osobowości borderline - co warto o nim wiedzieć?
O zaburzeniach osobowości zrobiło się ostatnio bardzo głośno. I bardzo dobrze, bo problem ten przez lata był bagatelizowany. Złe samopoczucie i dyskomfort odczuwany
Rozwój medycyny estetycznej w mniejszych miastach
Warszawa, jako stolica, jest miastem najlepiej rozwiniętym, z najlepszą dostępnością różnego rodzaju usług i towarów. Mniejsze miasta, gonią stolicę i z roku na rok zapewniają
Czym jest Botox?
Jednym z najbardziej popularnych wśród kobiet zabiegów medycyny estetycznej wykorzystywanym w celu eliminacji oznak starzenia się skóry jest Botox. W wyniku zabiegu dokonuje się przede wszystkim korekcji

Posted by on mar 30, 2020 in Zdrowie |

Cholesterol, wpływ na zdrowie i jego znaczenie dla organizmu.

Cholesterol, wpływ na zdrowie i jego znaczenie dla organizmu.

Cholesterol jest substancją tłuszczową niezbędną do budowy wielu komórek w naszym organizmie. Jego dwa podstawowe źródła w organizmie to wątroba, w której jest produkowany oraz żywność pochodzenia zwierzęcego.

 

Cholesterol przemieszcza się po naszym ciele, ulegając w wątrobie kolejnym przemianom, w postaci cząstek zbudowanych z tłuszczy i białek. Te cząstki dzielą się na dwa zasadnicze rodzaje: LDL “zły” cholesterol, który powstaje w wątrobie i w większości składa się z cholesterolu i trójglicerydów, jest to cząsteczka o niskiej gęstości białka. Wysokie stężenie LDL we krwi jest przyczyną powstawania miażdżycy naczyń krwionośnych i w konsekwencji powstawania chorób serca. Transportowany przez nie cholesterol odkłada się w żyłach i w tętnicach. HDL jest potocznie nazywany “dobrym” cholesterolem, wynika to z ochronnego działania HDL na ściany naczyń krwionośnych. HDL Jest cząsteczką o wysokiej gęstości białka oraz mniejszej niż w LDL zawartości cholesterolu i trójglicerydów.

 

Cząsteczka HDL dociera do poszczególnych komórek organizmu i odbiera z nich nadmiar cholesterolu pozostawiony przez lipoproteiny LDL. Następnie transportuje go s powrotem do wątroby, gdzie ulega dalszym przemianom. Cholesterol służy także do produkcji niektórych hormonów, np. kortyzolu, który zwiększa stężenie glukozy we krwi w sytuacjach stresowych. Jest również niezbędny do syntezy witaminy D w organizmie. Spożywając zbyt dużą ilość nasyconych kwasów tłuszczowych organizm jest stymulowany do produkcji cholesterolu. Wtedy nadmiar cholesterolu przedostaje się do krwioobiegu i odkłada w ścianach tętnic, co prowadzi do miażdżycy. Nasycone kwasy tłuszczowe znajdują się w żywności pochodzenia zwierzęcego, przede wszystkim w tłustym mięsie, maśle, jajach, serach, mleku, wysokotłuszczowych produktach oraz wyrobach cukierniczych.

 

Regularne spożycie błonnika pokarmowego, warzyw surowych oraz pieczywa razowego jest częścią codziennej, zdrowej diety pomagającej kontrolować nadmiar cholesterolu LDL w organizmie. Dodatkowo wysiłek fizyczny wspomaga nasza odporność, wzmacnia mięśnie, podnosi wytrzymałość fizyczną i psychiczną a przede wszystkim redukuje stężenie “złego” cholesterolu. Aktywność fizyczna stymuluje spalanie tkanki tłuszczowej oraz pracę wątroby odpowiedzialnej za przetwarzanie cholesterolu. U osób regularnie uprawiających sport zwiększa sie we krwi stężenie “dobrego” cholesterolu HDL. Nawet lekkie ćwiczenia wzmocnią organizm a najlepsze rezultaty osiąga się, uprawiając sporty wytrzymałościowe: jazda na rowerze, pływanie czy bieganie.